Hükümetin desteklediği ve sonuçları "Annals of Family Medicine" dergisinde yayımlanan araştırmayı yürüten ekibin lideri, South Carolina Üniversitesi'nden Eric Matheson, "sıcak çay ve kahvenin, anti-mikrobik özelliklere sahip olduğunun gözlendiğini" kaydetti.
Araştırmaya katılanların yüzde 1.4'ünün burun deliklerinde söz konusu bakteriyi taşıdıkları, düzenli olarak kahve ve çay içenlerin ise içmeyenlere oranla MRSA taşıyıcısı olma ihtimallerinin neredeyse yüzde 50 oranında azaldığı belirtildi. Stafilo-kok mikrobunun, metisilin antibiyotiğine dirençli, çok güçlü bir türü olan MRSA, penisiline karşı da direnç gösterdiğinden tedavisinin zor olduğu biliniyor.